Napisz do nas: biuro@autoakademia.pl

Nasze nowe biuro: ul . Balicka 77, Kraków

Sprawdź nasze social media:

Zadzwoń do nas i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
Powrót na górę

Szkolenie z techniki jazdy samochodem

Dodano: Admin

23 sty, 2023

W wielu krajach Europy świeżo upieczony kierowca musi przejść kurs doszkalający w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz praktyczne szkolenie z zagrożeń w ruchu drogowym na płycie poślizgowej w ośrodkach doskonalenia techniki jazdy zwanych jako ODTJ. Szkolenie takie ma na celu uświadomienie jak łatwo stracić panowanie nad pojazdem w momencie niedostosowania prędkości pojazdu do warunków w jakich się znajduje kierowca na drodze.

Auto Akademia już oferuje swoim absolwentom nie czekając na zmiany w prawie kurs bezpieczeństwa polegający na ćwiczeniu 3 różnych zadań z wykorzystaniem poślizgowej pod okiem instruktora techniki jazdy. Zadania to m.in: jazda w zakręcie, hamowanie awaryjne na wprost, hamowanie w zakręcie. Ćwiczenia te będą wykonywane przy różnych prędkościach z wyłączonymi, a następnie włączonymi systemami bezpieczeństwa takimi jak ABS i ESP. Szkolenie ma za cel uświadomić kursantom jak duże znaczenia ma dostosowanie prędkości do warunków na drodze i jak niebezpieczna może być różnica nawet 10 km/h.

Nie czekamy na ustawowy obowiązek, robimy to już teraz!

Specjalnie dla absolwentów szkół nauki jazdy Auto Akademia oraz Moto Park w Krakowie przygotowali opracowany na podstawie rządowego programu kurs uświadamiający ryzyka będący odzwierciedleniem obowiązkowego szkolenia jakie w najbliższych latach będą musieli odbywać wszyscy nowi kierowcy. Warto skorzystać już teraz i nie czekać na zmiany przepisów, bo one obejmą dopiero Tych którzy zdadzą egzaminy na nowych zasadach, a wiedza zawsze jest w cenie i warto wiedzieć więcej pomimo że nie jest to jeszcze teraz obowiązkowe.

Szkolenie stopnia 0 (zerowego)

Program naszego szkolenia obejmuje następujące zadania z wykorzystaniem płyty poślizgowej.

1. Jazdę w zakręcie z prędkością:
a) 50–70 km/h pojazdem bez włączonego systemu stabilizującego tor jazdy pojazdu zwanego ESP,
b) 50–60 km/h pojazdem z włączonym w ESP,

2. Hamowanie awaryjne na wprost:
a) pojazdem bez systemu zapobiegającego blokowaniu kół ABS podczas jazdy z prędkością:
– 70 km/h,
– 60 km/h,
– 50 km/h,
– 40 km/h,
b) pojazdem z włączonym systemem ABS podczas jazdy z prędkością:
– 60-70 km/h,
– 40-50 km/h,

3. Hamowanie awaryjne w zakręcie podczas jazdy z prędkością:
a) 60-70 km/h pojazdem wyposażonym w ABS,
b) 60-70 km/h pojazdem bez ABS-u,
c) 50 km/h pojazdem wyposażonym w ABS.

Zadania powyższe obrazują jak ważne jest umiejętne odczytanie stanu nawierzchni oraz dostosowanie prędkości poprzez jej zmniejszenie w celu uniknięcia sytuacji bez wyjścia. Warto szkolenie powtórzyć swoim samochodem żeby lepiej poznać pojazd którym poruszamy się na co dzień. Zadania i ćwiczenia mogą się zmieniać w zależności od warunków atmosferycznych, umiejętności jakie wykazują szkolone osoby i rodzaju użytych pojazdów.

Szkolenie obejmuje:
– krótkie omówienie zadań i zasad bezpieczeństwa w ODTJ,
samochód szkoły specjalnie przystosowany z wyłączanymi systemami
(opcjonalnie samochód klienta bez możliwości manipulacji systemami bezpieczeństwa)
– ćwiczenia o wartościach poznawczych dla właściwego szacowania relacji prędkości – przyczepności
– wydanie certyfikatu poświadczającego odbycie przedmiotowego szkolenia

Cena kursu indywidualnego – 950 zł / od osoby (nasz pojazd szkoleniowy)
Czas szkolenia – ok.4 godzin 

Absolwentów szkolenia stopnia zerowego zachęcamy do udziału w szkoleniu I stopnia realizowanego w Moto Parku Kraków z wykorzystaniem już własnego pojazdu trwającego łącznie ok. 5 godzin, z czego 80% czasu część praktyczna.
Każdy Nasz absolwent otrzyma dodatkowo specjalny Voucher do wykorzystania przy zakupie kolejnego szkolenia.

94% uczniów
zdaje egzamin za
pierwszym razem

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami. Tak się jednak stało i wynikło z wielu przyczyn, ale jedna jest nadrzędna i da się ją wyodrębnić.. to po prostu dobrze wykonywana praca i ciągła myśl, że to jeszcze nie to. Przez ostanie 14 lat podnosiliśmy nasze umiejętności jeżdżąc po Polsce i Europie.

Zadzwoń i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
lub Zapisz się online

Przeczytaj co mówią nasi kursanci

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami.

Nasza ocena to 4.65 (na podstawie 723 opinii naszych kursantów.)

Magda Relman

Instruktor: Marcin

Należę do osób którym wszystko ciężko przychodzi i bardzo się bałam, ale mile zostałam zaskoczona podejściem instruktora. Pan Marcin był bardzo cierpliwy i to Jemu zawdzięczam mój sukces. Szkoła bardzo dobrze przygotowuje, bardzo ciekawe zajęcia z teorii które wiele wyjaśniają.

Iza Baran

Instruktor: Łukasz

Bardzo miła atmosfera i super instruktor Pan Grzesiek. Uczyłam się na VW UP-ie i zdawałam na nim egzamin. Poszło gładko ;)

Paweł Kornaś

Instruktor: Maciek

Zdałem za pierwszym razem i polecam Pana Macieja. Konkretnie wytłumaczone i ćwiczone do skutku słabe punkty dały efekt. Szkoła na poziomie. Polecam.

0

Haki drogowe

Co warto wiedzieć, żeby nie zapłacić kary Bardzo często ciągniemy przyczepy nie sprawdzając danych w dokumentach, a problem powstaje kiedy do kontroli zatrzyma nas Policja lub...
Czytaj więcej

Telematyka w samochodach

TELEMATYKA, TELEMETRIA, a monitorowanie kierowcy – o co chodzi? Na polskim rynku już od kilku lat coraz bardziej upowszechniają się systemy pozycjonujące pojazdy...
Czytaj więcej

Mamowozy i Tatowozy – o co chodzi?

Czasy się zmieniają, ale ludzie są wciąż tacy sami .. Nasze wyobrażenia o idealnej rodzinie, rozwój motoryzacji oraz bogacące się społeczeństwo w obliczu technologii sprawia...
Czytaj więcej

Przyszłość kodeksu drogowego

Najbliższe lata 2019 i 2020 to będzie prawdziwa rewolucja dla kierowców. Rząd przygotowuje zmiany, które na wiele lat zmienią nasze zachowania na drodze. Już zniknął obowiązek posiada...
Czytaj więcej

Lustrzane Wypadki

Czym są autostradowe lustra i jak do nich dochodzi? W styczniu 2017 roku na autostradzie nr A1 pomiędzy Łodzią, a Piotrkowem Trybunalskim zderzyło się 76 samochodów po obydwu...
Czytaj więcej

Samochody B1 (L7e)

(L7e) to pojazdy czterokołowe tzw. CZTEROKOŁOWCE,  których masa bez obciążania nie przekracza 400 kg. Mogą to być zarówno pojazdy z karoserią i dachem (choć najczęściej wtedy z...
Czytaj więcej

Mobileye, czyli mobilne oko.

Co to jest Mobileye i jak działa? To najbardziej zaawansowany na świecie system wizyjnego bezpieczeństwa w pojeździe mający za cel zapobieganie wypadkom i koli...
Czytaj więcej

Wynajem samochodu – 11 zasad

Planujesz wynajęcie samochodu na wakacje? Chcesz wyjechać za granicę, czy będziesz jeździł po Polsce? Nasze porady pozwolą Ci podjąć bezpieczną i świado...
Czytaj więcej
1 2 3 7