Napisz do nas: biuro@autoakademia.pl

Nasze nowe biuro: ul . Balicka 77, Kraków

Sprawdź nasze social media:

Zadzwoń do nas i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
Powrót na górę

Przyszłość kodeksu drogowego

Dodano: Admin

23 sty, 2023

Najbliższe lata 2019 i 2020 to będzie prawdziwa rewolucja dla kierowców. Rząd przygotowuje zmiany, które na wiele lat zmienią nasze zachowania na drodze. Już zniknął obowiązek posiadania przy Sobie dokumentów, ale za to będą rygorystyczne badania techniczne pojazdów. Wiele zmian i nowych pojęć oraz definicji zobaczymy w kodeksie drogowym. Jak się zaczęło i czego możemy się spodziewać przedstawiamy w naszym artykule.

Najważniejsze zmiany jakie czekają kierowców od 2018 – 2019 -2020 do 2022 roku

Jazda na SUWAK (zamek błyskawiczny)

Ministerstwo ma w planach wprowadzenie nowego znaku drogowego. W miejscach zwężeń może zostać nakazywana jazda na zasadzie zamka błyskawicznego polegająca na tym, że kierowcy muszą dojeżdżać dwoma pasami równolegle do miejsca zwężenia, a następnie kierujący będą wjeżdżać pojedynczo między Siebie. Zasada wjeżdżania na jeden pas z dwóch, czyli jeden na jeden obecnie jest jedynie sugerowana w niektórych miejscach objętych remontami. Zgodnie z zapowiedziami nowe przepisy mają zacząć obowiązywać najwcześniej w czwartym kwartale 2019 roku.

Rutynowe kontrole trzeźwości

W końcu usankcjonowane zostać mają podstawy prawne dla rutynowych kontroli trzeźwości. Znowelizowany kodeks drogowy doprecyzować ma bowiem uprawnienia funkcjonariuszy, którzy będą zawsze mogli zbadać kierowców i już nie tylko policjanci, ale także Inspekcja Transportu Drogowego, Straż Graniczna czy Żandarmeria Wojskowa. Kierowca nie będzie mógł opierać się badaniu tylko dlatego, że policjant ma taką zachciankę. Kontrole wyrywkowe są bardzo dobrym pomysłem i krokiem do zmian nawyków kierujących szczególnie na obszarach wiejskich.

Wszyscy funkcjonariusze uprawnionych instytucji będą mogli również przeprowadzić badania na obecność środków odurzających w organizmie kierowcy. Dziś to jeszcze nie jest częsty widok, a kierowców zażywających chociażby lekarstwa psychotropowe jest coraz więcej. To bezsprzecznie poprawi nasze bezpieczeństwo i tu w szczególności w dużych miastach, gdzie funkcjonuje wiele klubów i dyskotek, a kierujący coraz częściej zamiast alkoholu sięgają po niewykrywalne alkotestem narkotyki.

Urządzenia Transportu Osobistego – co to?

Hulajnoga, segway, hoverboard-y, czy wrotki i łyżwo-rolki będą teraz oficjalnie urządzeniami transportu osobistego. Taka właśnie definicja ma zostać dodana do pojęć kodeksu drogowego. Ma być to każdy sprzęt sprzęt, który może być napędzany siłą mięśni lub za pomocą silnika elektrycznego którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 m.

Zgodnie z projektem wszystkie osoby poruszające się na rolkach, hulajnogach, deskorolkach, segway-ach będą mogły korzystać ze ścieżki rowerowej. Co ciekawe korzystający z tych urządzeń transportu osobistego, będą nadal mogli poruszać się po chodnikach pod warunkiem, że chodniki będą co najmniej 2,5 metrowej szerokości, a prędkość tych urządzeń ograniczy się do prędkości pieszego (około 4-8 km.h)

Rowerzyści są rozczarowani tymi zmianami. Będą zmuszeni do dzielenia się miejsce na wąskich ścieżkach rowerowych z nowymi uczestnikami ruchu. Jednak są kraje jak chociażby Holandia, gdzie po drogach rowerowych jeżdżą skutery. Zatem to chyba kwestia przyzwyczajenia. Niniejsze przepisy wejdą w życie w maju 2018 roku.

50 w dzień i w nocy

Wreszcie będzie normalnie. Polska jest jedynym obecnie krajem Europy, gdzie obowiązują dwa limity prędkości. Obecnie w terenie zabudowanym w godzinach nocnych od 23:00 do 5:00 można poruszać się z prędkością nieprzekraczającą 60 km/h, a w dzień 50 km/h.

To się ma zmienić i będzie jednakowo bez względu na porę. Jak prognozuje resort, nowy przepis ma zacząć obowiązywać już w 2019

94% uczniów
zdaje egzamin za
pierwszym razem

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami. Tak się jednak stało i wynikło z wielu przyczyn, ale jedna jest nadrzędna i da się ją wyodrębnić.. to po prostu dobrze wykonywana praca i ciągła myśl, że to jeszcze nie to. Przez ostanie 14 lat podnosiliśmy nasze umiejętności jeżdżąc po Polsce i Europie.

Zadzwoń i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
lub Zapisz się online

Przeczytaj co mówią nasi kursanci

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami.

Nasza ocena to 4.65 (na podstawie 723 opinii naszych kursantów.)

Magda Relman

Instruktor: Marcin

Należę do osób którym wszystko ciężko przychodzi i bardzo się bałam, ale mile zostałam zaskoczona podejściem instruktora. Pan Marcin był bardzo cierpliwy i to Jemu zawdzięczam mój sukces. Szkoła bardzo dobrze przygotowuje, bardzo ciekawe zajęcia z teorii które wiele wyjaśniają.

Iza Baran

Instruktor: Łukasz

Bardzo miła atmosfera i super instruktor Pan Grzesiek. Uczyłam się na VW UP-ie i zdawałam na nim egzamin. Poszło gładko ;)

Paweł Kornaś

Instruktor: Maciek

Zdałem za pierwszym razem i polecam Pana Macieja. Konkretnie wytłumaczone i ćwiczone do skutku słabe punkty dały efekt. Szkoła na poziomie. Polecam.

0

Haki drogowe

Co warto wiedzieć, żeby nie zapłacić kary Bardzo często ciągniemy przyczepy nie sprawdzając danych w dokumentach, a problem powstaje kiedy do kontroli zatrzyma nas Policja lub...
Czytaj więcej

Telematyka w samochodach

TELEMATYKA, TELEMETRIA, a monitorowanie kierowcy – o co chodzi? Na polskim rynku już od kilku lat coraz bardziej upowszechniają się systemy pozycjonujące pojazdy...
Czytaj więcej

Mamowozy i Tatowozy – o co chodzi?

Czasy się zmieniają, ale ludzie są wciąż tacy sami .. Nasze wyobrażenia o idealnej rodzinie, rozwój motoryzacji oraz bogacące się społeczeństwo w obliczu technologii sprawia...
Czytaj więcej

Przyszłość kodeksu drogowego

Najbliższe lata 2019 i 2020 to będzie prawdziwa rewolucja dla kierowców. Rząd przygotowuje zmiany, które na wiele lat zmienią nasze zachowania na drodze. Już zniknął obowiązek posiada...
Czytaj więcej

Lustrzane Wypadki

Czym są autostradowe lustra i jak do nich dochodzi? W styczniu 2017 roku na autostradzie nr A1 pomiędzy Łodzią, a Piotrkowem Trybunalskim zderzyło się 76 samochodów po obydwu...
Czytaj więcej

Samochody B1 (L7e)

(L7e) to pojazdy czterokołowe tzw. CZTEROKOŁOWCE,  których masa bez obciążania nie przekracza 400 kg. Mogą to być zarówno pojazdy z karoserią i dachem (choć najczęściej wtedy z...
Czytaj więcej

Mobileye, czyli mobilne oko.

Co to jest Mobileye i jak działa? To najbardziej zaawansowany na świecie system wizyjnego bezpieczeństwa w pojeździe mający za cel zapobieganie wypadkom i koli...
Czytaj więcej

Wynajem samochodu – 11 zasad

Planujesz wynajęcie samochodu na wakacje? Chcesz wyjechać za granicę, czy będziesz jeździł po Polsce? Nasze porady pozwolą Ci podjąć bezpieczną i świado...
Czytaj więcej
1 2 3 7