Napisz do nas: biuro@autoakademia.pl

Nasze nowe biuro: ul . Balicka 77, Kraków

Sprawdź nasze social media:

Zadzwoń do nas i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
Powrót na górę

Motocykliści powracają

Dodano: Admin

23 sty, 2023

Po mroźnej zimie na drogi wracają wygłodniali motocykliści spragnieni przejażdżek na jednośladach.

Marzec i kwiecień to najbardziej niebezpieczny okres, w którym „wygłodniali” bikerzy wsiadają na motocykle i chcą jedną przejażdżką odrobić tych kilka miesięcy zimy. Umiejętności niestety są o wiele gorsze niż jesienią po całym sezonie. Podobnie percepcja, nawyki i postrzeganie otoczenia nie jest takie sprawne jak pod koniec października. Do tego dochodzą często niewidoczne zabrudzenia nawierzchni po zimie, zalegający piach i resztki soli, nowe dziury w jezdniach, które znaliśmy na pamięć jeszcze w listopadzie, a tu nagle… może się okazać, że za zakrętem jest zapadnięta studzienka lub piach na środku jezdni!

Kierowcy aut zapomnieli i odzwyczaili się od wąskich pojazdów, które w lusterku trudno dostrzec. Niestety początek sezonu to dla motocyklistów najniebezpieczniejszy okres z uwagi na konieczność oswojenia się innych użytkowników drogi z jednośladami po długiej nieobecności.

Między wyobraźnią, a ułańską fantazją jest kolosalna różnica..

Niestety nierzadko motocykle więcej wspólnego mają z końmi niż samochodami : )
Niestety dla wielu motocyklistów to co mają pod tyłkiem lub między nogami jest ważniejsze od istnienia. Pragnienie wrażeń, chwilowego szpanu przed kierowcą puszki, który i tak nie doceni umiejętności bikera jest w wielu przypadkach zgubne. W okresie wiosennym nierzadko z rana i wieczorem temperatury oscylujące wokół 5-7° Celsjusza to sygnał dla kierowców żeby używać jeszcze opon zimowych, ale przecież na kołach motocykla takich nie zobaczymy! Sztywna letnia opona motocykla potrafi być niczym łyżwa przy dużej prędkości, więc nie należy przesadzać z prędkością.

MOTOCYKLEM MIĘDZY SAMOCHODAMI

Przejeżdżanie między autami ze stosunkowo dużą prędkością w okresie wiosennym to nie tylko ryzyko najechania na świeżą po zimie dziurę, której jeszcze w październiku nie było, ale też ryzyko zderzenia z nerwowo zmieniającym pas ruchu kierowcą, który odzwyczaił się patrzeć w lusterka mając na względzie jednoślady. Wystarczy, że kierowca wykona fałszywy ruch, a nie rozjeżdżony po zimowej przerwie biker za mocno ściśnie klamkę hamulca i niestety najczęściej wywraca sprzęt, niszczy drogi motocykl, kombinezon, kask .. a kierowca zdziwiony tym co zobaczył odjeżdża mrucząc pod nosem … „co za idiota, kolejny dawca” nie zdając sobie sprawy, że sam się do tego przyczynił.

Kierowcy samochodów narzekają na zagrożenia, jakie powodują na drodze motocykliści, a tymczasem bardzo często to kierowcy samochodów ponoszą winę za zdarzenia z udziałem motocykli. Jednak motocykliści powinni o tym wiedzieć i przewidywać, że to właśnie kierowcy samochodów mogą ich zaskoczyć. Tego uczy się w dobrych szkołach motocyklowych.

Należy pamiętać, że w razie zderzenia z motocyklistą, to on jest kilkadziesiąt razy bardziej narażony na ryzyko śmierci niż kierowca samochodu. Wyjątkowo dużo wypadków zdarza się między godziną 11.00 a 17.00 w okresie wczesnej wiosny, gdyż właśnie wtedy wyjeżdża najwięcej motocykli z garażów.

Kilka wiosennych porad ..

Kierowco pamiętaj! 5 zasad wobec motocyklistów

1. Zachowuj zawsze bezpieczny odstęp od motocykla, nie bądź dla nich złośliwy.
2. Bądź czujny podczas skrętu w lewo, gdyż trudno jest ocenić szybkość zbliżającego się motocykla.
3. Zawsze patrz w lusterka wsteczne, zanim zmienisz pas lu wykonasz skręt.
4. Pamiętaj o tzw. „martwych polach” i grubych słupkach, które zasłaniają motocykle.
5. Światła motocykla często są źle wyregulowane, stąd trudno ocenić ich odległość i prędkość zbliżania się.

Motocyklisto pamiętaj! 10 zasad jazdy motocyklem po zimie

1. Po kilku miesiącach niekorzystania z motocykla trzeba się na nowo zaadoptować do jazdy.
2. W marcu i kwietniu nawierzchnia dróg jest jeszcze śliska. Są nowe dziury i pełno piachu.
3. Nie rozpędzaj się tak jak w środku sezonu, gdyż kierowcy Cię nie widzą tak samo jak ty Ich.
4. Błędem jest założenie przez motocyklistę, że inni, prowadzący samochody widzą motocykl.
5. Środek pasa nie jest najbezpieczniejszym miejscem do jazdy.
Są tam plamy oleju, benzyny, płynów glikolowych, i wszystkiego co kapie z puszek.
6. Strój motocyklisty to Twoja zbroja i jedyna ochrona. Zawsze go miej na Sobie!
7. Bezwzględnie dokonaj dokładnego przeglądu stanu technicznego przed wyjazdem!
8. Opony – zawsze sprawdź ciśnienie po zimie! Z garażu jedź na najbliższą stację i dopompuj!
Brak ciśnienie = brak kontroli w zakręcie = wypadek!
9. Wcześnie rano i popołudniu w miejscach zacienionych będzie już ślisko w okresie wiosny.
10. Służby drogowe sprzątają drogi do końca maja, więc nie licz na to w marcu, czy w kwietniu.

 

oprac. Zespół Instruktorów
Małopolskiej Szkoły Motocyklowej
oraz Auto Akademii w Krakowie

94% uczniów
zdaje egzamin za
pierwszym razem

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami. Tak się jednak stało i wynikło z wielu przyczyn, ale jedna jest nadrzędna i da się ją wyodrębnić.. to po prostu dobrze wykonywana praca i ciągła myśl, że to jeszcze nie to. Przez ostanie 14 lat podnosiliśmy nasze umiejętności jeżdżąc po Polsce i Europie.

Zadzwoń i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
lub Zapisz się online

Przeczytaj co mówią nasi kursanci

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami.

Nasza ocena to 4.65 (na podstawie 723 opinii naszych kursantów.)

Magda Relman

Instruktor: Marcin

Należę do osób którym wszystko ciężko przychodzi i bardzo się bałam, ale mile zostałam zaskoczona podejściem instruktora. Pan Marcin był bardzo cierpliwy i to Jemu zawdzięczam mój sukces. Szkoła bardzo dobrze przygotowuje, bardzo ciekawe zajęcia z teorii które wiele wyjaśniają.

Iza Baran

Instruktor: Łukasz

Bardzo miła atmosfera i super instruktor Pan Grzesiek. Uczyłam się na VW UP-ie i zdawałam na nim egzamin. Poszło gładko ;)

Paweł Kornaś

Instruktor: Maciek

Zdałem za pierwszym razem i polecam Pana Macieja. Konkretnie wytłumaczone i ćwiczone do skutku słabe punkty dały efekt. Szkoła na poziomie. Polecam.

0

Haki drogowe

Co warto wiedzieć, żeby nie zapłacić kary Bardzo często ciągniemy przyczepy nie sprawdzając danych w dokumentach, a problem powstaje kiedy do kontroli zatrzyma nas Policja lub...
Czytaj więcej

Telematyka w samochodach

TELEMATYKA, TELEMETRIA, a monitorowanie kierowcy – o co chodzi? Na polskim rynku już od kilku lat coraz bardziej upowszechniają się systemy pozycjonujące pojazdy...
Czytaj więcej

Mamowozy i Tatowozy – o co chodzi?

Czasy się zmieniają, ale ludzie są wciąż tacy sami .. Nasze wyobrażenia o idealnej rodzinie, rozwój motoryzacji oraz bogacące się społeczeństwo w obliczu technologii sprawia...
Czytaj więcej

Przyszłość kodeksu drogowego

Najbliższe lata 2019 i 2020 to będzie prawdziwa rewolucja dla kierowców. Rząd przygotowuje zmiany, które na wiele lat zmienią nasze zachowania na drodze. Już zniknął obowiązek posiada...
Czytaj więcej

Lustrzane Wypadki

Czym są autostradowe lustra i jak do nich dochodzi? W styczniu 2017 roku na autostradzie nr A1 pomiędzy Łodzią, a Piotrkowem Trybunalskim zderzyło się 76 samochodów po obydwu...
Czytaj więcej

Samochody B1 (L7e)

(L7e) to pojazdy czterokołowe tzw. CZTEROKOŁOWCE,  których masa bez obciążania nie przekracza 400 kg. Mogą to być zarówno pojazdy z karoserią i dachem (choć najczęściej wtedy z...
Czytaj więcej

Mobileye, czyli mobilne oko.

Co to jest Mobileye i jak działa? To najbardziej zaawansowany na świecie system wizyjnego bezpieczeństwa w pojeździe mający za cel zapobieganie wypadkom i koli...
Czytaj więcej

Wynajem samochodu – 11 zasad

Planujesz wynajęcie samochodu na wakacje? Chcesz wyjechać za granicę, czy będziesz jeździł po Polsce? Nasze porady pozwolą Ci podjąć bezpieczną i świado...
Czytaj więcej
1 2 3 7