Napisz do nas: biuro@autoakademia.pl

Nasze nowe biuro: ul . Balicka 77, Kraków

Sprawdź nasze social media:

Zadzwoń do nas i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
Powrót na górę

Mobileye, czyli mobilne oko.

Dodano: Admin

23 sty, 2023

Co to jest Mobileye i jak działa?

To najbardziej zaawansowany na świecie system wizyjnego bezpieczeństwa w pojeździe mający za cel zapobieganie wypadkom i kolizjom oraz przedwczesne ostrzeganie kierujących. Urządzenie w połączeniu z zaawansowaną telemetrią może oceniać oraz uczyć właściwego stylu jazdy kierowców. Opatentowane rozwiązania Izraelskiej firmy Mobileye są wykorzystywane przez większość najbardziej rozpoznawalnych producentów pojazdów jak Volvo, BMW, Renault, Audi, Tesla, Kia, Hyundai, Peugeot, Fiat, Ford, Mitsubishi, Man, Iveco, Scania, Nissan, GM,Land Rover, Chrysler – będąc na seryjnym wyposażeniu w modelach segmentu premium.

Ponad 12 lat pracy badawczej i ogrom inwestycji przyniósł efekt w postaci inteligentnej kamery z zaawansowanym procesorem EyeQ wykorzystującej specjalne algorytmy pozwalające zauważać to czego może nie widzieć kierowca.

Urządzenie daje wiele możliwości wykorzystania odgrywając rolę „trzeciego oka” ciągle monitorującego pole widzenia kierowcy. System ME obserwując drogę przed pojazdem identyfikuje potencjalnie niebezpieczne sytuacje i zapewnia audio-wizualne ostrzeżenia pozwalające kierującemu natychmiast reagować. Zapobiega to realnie kolizjom i zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Trzecie oko kierowcy

Urządzenie w sposób ciągły mierzy odległości, oblicza czas do prawdopodobnej kolizji z innymi obiektami jak pojazdy, piesi, rowerzyści, motocykliści, potrafiąc ich rozpoznawać. To jedyny system w branży który naprawdę zawiera kompleksowe ostrzeżenia oraz alarmy działające w czasie rzeczywistym. System wykrywa także linie na drodze, potrafi czytać znaki drogowepilnować kierującego by ich przestrzegał.

TECHNOLOGIA CZARNEJ SKRZYNKI

System generuje unikalne dane, które można w czasie rzeczywistym przekazywać do systemów telematycznych oraz systemów zarządzania flotami. Rozwiązanie takie zbiera szereg informacji z pojazdu poprzez kanał ME CAN oraz łączy dane z drogi i zachowań kierującego. Wiele globalnych organizacji które skorzystały z tego typu rozwiązań odnotowało znaczące zmniejszenie ilości incydentów na drodze, spadek ilości kolizji i tym samy spadek kosztów oraz wzrost kultury pracy kierowców. System analizuje styl jazdy kierujących i jest swoistego rodzaju „czarna skrzynką” na wypadek zdarzeń drogowych. Po zaistnieniu kolizji można odtwarzać sekunda po sekundzie co działo się z pojazdem, co robił kierowca i co powinien był widzieć.

System kamer ME w połączeniu z telematyką stanowi idealne rozwiązanie dla placówek kształcących kierowców lub doskonalących w zakresie stylu i techniki jazdy. Samochód z zamontowanym ME staje się rzeczywistym trenażerem dla kształtowania nawyków i zachowań kierowcy.

40% kierowców nie hamuje

Według Amerykańskiej Organizacji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz Departamentu Transportu (DOT) przy współpracy z Instytutem Technologii Transportu w Virginii 93 % wszystkich kolizji spowodowanych jest błędem człowieka, a ten jest wynikiem braku uwagi. Blisko 80% wszystkich kolizji wynika z odwrócenia uwagi kierowcy na 3 sekundy przed zderzeniem. W 40% wszystkich kolizji policja nie odnotowuje nawet próby hamowania. Niezamierzony zjazd z pasa ruchu powoduje obrażenia u prawie 60% ofiar wypadków drogowych.

Auto Akademia w Krakowie jest pierwszą szkołą jazdy w Polsce, gdzie stosuje się na co dzień najnowsze osiągnięcia w dziedzinie telemetrii w celu poprawy kształcenia prawidłowych nawyków u młodych kierowców.

Innowacyjna szkoła jazdy

Pojazdy szkoleniowe Auto Akademii są wyposażone w specjalistyczne kamery Izraelskiej marki Mobileye oraz specjalne moduły telemetryczne do pozycjonowania pojazdu i sczytywania danych z jego komputera. System ten umożliwia bardzo obiektywną ocenę umiejętności danego kierowcy oraz jego kształcenie według najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Elektroniczny instruktor jazdy

Trenażer i zaawansowana ocena stylu jazdy kierowców jest możliwa przy zastosowaniu dedykowanej przez izraelską firmę iTuran modułów STARLINK wyposażonych w GSM i GPS oraz iTuran SAFETY, czyli najbardziej zaawansowany na świecie akcelerometr 3D z własnym procesorem identyfikującym manewry kierowcy z analizą danych na temat przeciążeń. System pozwala w czasie rzeczywistym identyfikować zdarzenia typu kolizja, wypadek, a nawet zbyt szybkie najechanie na próg zwalniający lub krawężnik.  Połączone systemy MES tworzą unikalny system raportowania o stylu jazdy kierowcy oraz za pośrednictwem ekranów i systemu dźwięków są elektronicznym instruktorem jazdy przekazującym kierowcy alerty o błędach jakie popełnia w czasie jazdy. Jako szkoła wykorzystujemy system MES do codziennej pracy z kierowcami podczas szkoleń. Efekty są porażające, gdyż komputer widząc drogę zauważa i analizuje błędy które mogłyby być pominięte przez trenera lub instruktora.

Analiza stylu jazdy i postępów każdego kierowcy

Osoby szkolone mogą za pomocą aplikacji w smartfonie analizować swoje błędy i styl jazdy. Program za pomocą aplikacji obrazuje w bardzo przejrzysty sposób konkretne zachowania wymagające poprawy przez kierowcę. Mogą to być np. częste przekraczanie prędkości, zbyt mały odstęp od poprzedzających aut, gwałtowne ruszanie lub hamowanie, nieprawidłowa zmiana pasa, nie używanie kierunkowskazów, zbyt szybkie wchodzenie w zakręty, najeżdżanie na krawężniki itp.

Szkolenie kierowców z użyciem systemu Mobileye iTuran daje niezwykłe rezultaty i uczy „od małego” prawidłowych nawyków i zasad jazdy. Jest to także świetne rozwiązanie dla firm posiadających flotę pojazdów, gdzie kierowcy nie szanują samochodów i charakteryzują się niebezpiecznym stylem jazdy. System jest w stanie resocjalizować niebezpiecznych kierujących wpływając na ewaluację ich postępowania na drodze. Jest to niewątpliwie jeden z najbardziej zaawansowanych na świecie system poprawy bezpieczeństwa za pośrednictwem elektroniki użytkowej.

Auto Akademia serdecznie zaprasza na szkolenia oraz do współpracy wszystkie podmioty zainteresowane zwiększaniem bezpieczeństwa flot samochodowych i poprawą stylu jazdy kierowców.

94% uczniów
zdaje egzamin za
pierwszym razem

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami. Tak się jednak stało i wynikło z wielu przyczyn, ale jedna jest nadrzędna i da się ją wyodrębnić.. to po prostu dobrze wykonywana praca i ciągła myśl, że to jeszcze nie to. Przez ostanie 14 lat podnosiliśmy nasze umiejętności jeżdżąc po Polsce i Europie.

Zadzwoń i zacznij z nami jeździć

+48 536 97 90 90
lub Zapisz się online

Przeczytaj co mówią nasi kursanci

Kiedy lata temu tworzyliśmy tę szkołę Nikt nie myślał, że dziś (a wtedy kiedyś) będziemy mogli równać się z najlepszymi i najdroższymi w Polsce szkołami.

Nasza ocena to 4.65 (na podstawie 723 opinii naszych kursantów.)

Magda Relman

Instruktor: Marcin

Należę do osób którym wszystko ciężko przychodzi i bardzo się bałam, ale mile zostałam zaskoczona podejściem instruktora. Pan Marcin był bardzo cierpliwy i to Jemu zawdzięczam mój sukces. Szkoła bardzo dobrze przygotowuje, bardzo ciekawe zajęcia z teorii które wiele wyjaśniają.

Iza Baran

Instruktor: Łukasz

Bardzo miła atmosfera i super instruktor Pan Grzesiek. Uczyłam się na VW UP-ie i zdawałam na nim egzamin. Poszło gładko ;)

Paweł Kornaś

Instruktor: Maciek

Zdałem za pierwszym razem i polecam Pana Macieja. Konkretnie wytłumaczone i ćwiczone do skutku słabe punkty dały efekt. Szkoła na poziomie. Polecam.

0

Haki drogowe

Co warto wiedzieć, żeby nie zapłacić kary Bardzo często ciągniemy przyczepy nie sprawdzając danych w dokumentach, a problem powstaje kiedy do kontroli zatrzyma nas Policja lub...
Czytaj więcej

Telematyka w samochodach

TELEMATYKA, TELEMETRIA, a monitorowanie kierowcy – o co chodzi? Na polskim rynku już od kilku lat coraz bardziej upowszechniają się systemy pozycjonujące pojazdy...
Czytaj więcej

Mamowozy i Tatowozy – o co chodzi?

Czasy się zmieniają, ale ludzie są wciąż tacy sami .. Nasze wyobrażenia o idealnej rodzinie, rozwój motoryzacji oraz bogacące się społeczeństwo w obliczu technologii sprawia...
Czytaj więcej

Przyszłość kodeksu drogowego

Najbliższe lata 2019 i 2020 to będzie prawdziwa rewolucja dla kierowców. Rząd przygotowuje zmiany, które na wiele lat zmienią nasze zachowania na drodze. Już zniknął obowiązek posiada...
Czytaj więcej

Lustrzane Wypadki

Czym są autostradowe lustra i jak do nich dochodzi? W styczniu 2017 roku na autostradzie nr A1 pomiędzy Łodzią, a Piotrkowem Trybunalskim zderzyło się 76 samochodów po obydwu...
Czytaj więcej

Samochody B1 (L7e)

(L7e) to pojazdy czterokołowe tzw. CZTEROKOŁOWCE,  których masa bez obciążania nie przekracza 400 kg. Mogą to być zarówno pojazdy z karoserią i dachem (choć najczęściej wtedy z...
Czytaj więcej

Mobileye, czyli mobilne oko.

Co to jest Mobileye i jak działa? To najbardziej zaawansowany na świecie system wizyjnego bezpieczeństwa w pojeździe mający za cel zapobieganie wypadkom i koli...
Czytaj więcej

Wynajem samochodu – 11 zasad

Planujesz wynajęcie samochodu na wakacje? Chcesz wyjechać za granicę, czy będziesz jeździł po Polsce? Nasze porady pozwolą Ci podjąć bezpieczną i świado...
Czytaj więcej
1 2 3 7